En av de många fördelarna med reklamgodis är att man slår två flugor i en smäll när man ger bort det: mottagaren blir glad och tacksam samtidigt som ens logo och firmabudskap kommer ut på marknaden på ett mycket effektivt sätt. Det är därför alltid bra att ha ett rejält lager med godis bara utifall att; det kan ju hända något oförutsägbart som ett plötsligt event, kundbesök eller en mässa. Var därför alltid utrustad med godis så behöver du aldrig oroa dig för att stå med tomma händer!

Den vanligaste typen av reklamgodis är inslagna karameller där man dels kan ha karamellerna i firmans färger, liksom trycka dess omslagspapper med företagets logo. Detta är både ett gott och kostnadseffektivt sätt att göra bra reklam hos alla möjliga typer av mottagare. En annan fördel är att karameller håller mycket länge om man förvarar dem torrt, och därför kan man alltid se till att ha ett bra sortiment på lager. Karamellerna håller dock inte för evigt så se därför till att inte snåla med dem tills de inte längre är goda, utan dela ständigt ut dem och beställ nya när du vill och behöver. Tycker du att du har lite för mycket kan du alltid bjuda arbetskamraterna på en extra söt överraskning utan någon specifik anledning – en trevlig liten vardagsöverraskning!

Choklad är den mest uppskattade gåvan när det kommer till reklamgodis men då denna delikatess inte håller lika länge kan det vara bra att inte ha för mycket på lager. Se istället till att beställa extra av denna vara vid speciella tillfällen, som jul och påsk eller om du vet att ett stort event är på gång, och ha ett större förråd med karameller. På så sätt har du alltid reklamgodis på lager utan att någonting behöver bli dåligt och du är ständigt förberedd för oplanerade tillfällen att bjuda på godsaker.