Det finns ett mycket stort, smaskigt utbud av reklamgodis att ladda upp med och ibland kan det nästan vara svårt att välja rätt sort. Ska man satsa på maffiga chokladpraliner eller halstabletter? Tablettask eller en påse med skumgummi? Salta eller sura sillar?

Man kan tänka på lite olika sätt här. Antingen kan man följa tidens hälsotrend och välja sockerfria och/eller glutenfria alternativ och på så sätt förmedla ett budskap om att man vill vara frisk och stark och är väl medveten om många människors livsstil. Med det har man som företag gjort ett val att framstå som i kontakt med sin omvärld och genuint intresserad av sina anställda och kunders tänder, fysik och vikt. Samtidigt kan det uppfattas som lite väl hurtigt och till och med tråkigt av dem som gillar gott, kalorihaltigt, sött snask!

Alternativ två är att satsa på massor av kaloribomber med sockerhalter som skjuter i höjden! Vi gillar gott godis och ska det va så ska det va. Handen på hjärtat, vem gillar inte riktigt gott godis! Om man skall snaska så låt det vara rejält. Precis som en mästerkock använder smör och grädde så kan en gottegris verkligen uppskatta “riktigt” godis. Eftersom det är en gåva, något som inte händer så ofta, kommer den anställde eller kunden att uppskatta lite syndig njutning. Å andra sidan kan det uppfattas av andra som trendbrytande och kanske till och med lite onödigt.

Så vad göra? Vill du ha ett företag som representerar hälsa och nutidskänsla eller lyx och livsnjutande? Svaret kanske ligger i mitten? Varför inte ha ett lager av båda två och låta mottagaren välja vad han eller hon föredrar. Om du har godis på en mässa kan du har två skålar med de två olika alternativen. Ge en liten låda med några utsökta chokladbitar av hög kvalitet tillsammans med ett sockerfritt tuggummi. Eller kör det race som du bäst tycker representerar ditt företag!